مکالمات مشتری مبتنی بر هوش مصنوعی را در Google Maps و جستجو با پیام‌های تجاری Google بسازید

مطالب


پیام‌های تجاری Google به مشتریان این امکان را می‌دهد که مستقیماً از جستجوی Google، Google Maps و هر دارایی تحت مدیریت برند به یک کسب‌وکار پیام ارسال کنند. توسعه دهندگان از پیام های تجاری می تواند از ابزارهایی مانند جریان گفتگو برای ایجاد تجربیات مکالمه مبتنی بر هوش مصنوعی، که در آن مشتریان می توانند با عوامل مجازی واقعی که به روش های طبیعی درک، تعامل و گفتگو دارند، چت کنند. در همین حال، کسب و کار می تواند در صورت نیاز از عوامل واقعی استفاده کند.

در این مقاله، مروری کوتاه بر پیام‌های تجاری، نحوه شروع توسعه با این پلتفرم، و سپس نحوه راه‌اندازی تبدیل مبتنی بر هوش مصنوعی با استفاده از ویژگی Bot-in-a-Box را توضیح خواهم داد.

بیایید شروع کنیم!

پیام های تجاری گوگل چیست؟

Business Messages یک کانال مکالمه تلفن همراه است که نقاط ورودی از Google Maps، جستجو، و وب‌سایت‌های برند را برای ایجاد تجربه‌های پیام رسانی غنی و ناهمزمان ترکیب می‌کند.

همانطور که در تصویر مثال زیر نشان داده شده است، من “Bridgepoint Runners” را جستجو کرده‌ام و نتایج مرا به فروشگاه محلی Bridgepoint Runners نشان می‌دهد که حاوی دکمه‌هایی برای تماس، دریافت مسیر یا رفتن به وب‌سایت آنها است. از آنجایی که Bridgepoint Runners برای پیام‌های تجاری فعال است، دکمه Chat را نیز می‌بینم که با ضربه زدن روی آن، مکالمه با Bridgepoint Runners باز می‌شود. در مکالمه، کسب و کار می تواند به طور خودکار به سوالات من با استفاده از ربات های مجهز به هوش مصنوعی و همچنین عوامل زنده پاسخ دهد.

نمونه ای از نقطه ورود پیام های تجاری برای Bridgepoint Runners

در این مثال ساده، Bridgepoint Runners یک کسب و کار محلی را نشان می دهد، اما Business Messages برای مشاغل مبتنی بر وب نیز کار می کند. Business Messages از ویژگی‌های گفتگوی غنی مانند پاسخ‌های پیشنهادی، اقدامات پیشنهادی، کارت‌های غنی، چرخ فلک‌ها و تصاویر پشتیبانی می‌کند تا بتوانید تجربه‌های مکالمه‌ای پیچیده و غنی برای پشتیبانی از طیف وسیعی از سفرهای کاربر مشتری ایجاد کنید.

چگونه شروع کنم؟

برای شروع کار با پیام های تجاری، می توانید ثبت نام به عنوان یک شریک توسعه در وب سایت توسعه دهنده ما. شما همچنین می توانید با دنبال کردن سریع ما به سرعت شروع به کار کنید راهنما.

هنگامی که راه خود را از طریق راه اندازی سریع انجام دادید، یک پروژه Google Cloud را ثبت کرده اید و آن پروژه دارای دو API فعال است، Business Communications API و Business Messages API.

Business Communications API یک API برای ایجاد و مدیریت تجربیات تجاری برای پلت فرم پیام‌های تجاری است، در حالی که Business Messages API یک API برای ارسال و دریافت پیام‌ها به و از کاربران از طرف یک کسب‌وکار است. علاوه بر این، به کنسول توسعه‌دهنده ارتباطات تجاری دسترسی خواهید داشت، که ابزاری مبتنی بر وب برای ایجاد و مدیریت تجربیات تجاری در پلتفرم پیام‌های تجاری است. عملکردی مشابه با Business Communications API ارائه می‌کند، اما راه سریع‌تر و راحت‌تری برای شروع است.

علاوه بر این، پس از شروع سریع، یک وب هوک را پیکربندی کرده و اولین نماینده پیام های تجاری خود را ایجاد خواهید کرد. یک عامل نمایش محاوره ای یک برند است. نمایندگی‌ها شامل ویژگی‌هایی مانند لوگوی برند، نام نمایشی نماینده، پیام خوش آمدگویی است که به کاربر خوشامد می‌گوید، و موارد دیگر که نحوه ظاهر مکالمه و مکان نمایش دکمه چت پس از راه‌اندازی را مشخص می‌کند.

با شروع سریع، کد را در Google App Engine قرار می دهید و عمر یک پیام برای نمونه Echo Bot شما چیزی شبیه به تصویر زیر خواهد بود.

پیام های زندگی یک کسب و کار

پس از ایجاد یک نماینده از طرف یک کسب و کار، دکمه چت فوراً در دسترس کاربران جستجوی Google و Maps نیست. همه عوامل باید از طریق یک تایید و راه اندازی قبل از اینکه دکمه چت برای کسب و کارها در جستجو و Maps نشان داده شود. شما می توانید چرخه حیات کامل از ایجاد تا راه اندازی یک عامل را مشاهده کنید اینجا.

حتی بدون راه‌اندازی عامل، می‌توانید جریان پیام را با استفاده از نشانی‌های اینترنتی آزمایشی از یک دستگاه تلفن همراه که هنگام ایجاد عامل به طور خودکار تولید می‌شوند، آزمایش کنید. نشانی‌های اینترنتی آزمایشی یک نماینده را می‌توان از داخل کنسول توسعه‌دهنده ارتباطات کسب و کار کپی یا به ایمیل شما ارسال کرد و همچنین در صورت استفاده از API، به‌عنوان ویژگی نماینده در دسترس است.

وقتی به URL آزمایشی می روید، مکالمه با نماینده شما به طور خودکار باز می شود. این تجربه‌ای را تقلید می‌کند که کاربر هنگام ضربه زدن روی دکمه چت برای یک نماینده پیام‌های تجاری راه‌اندازی شده می‌بیند.

ویرایشگر اطلاعات نماینده برای یک نماینده Business Messages

مکالمه مبتنی بر هوش مصنوعی با Bot-in-a-Box

Bot-in-a-Box Business Messages شروع به کار با هوش مصنوعی مکالمه را آسان می کند. Bot-in-a-Box از ابزارهای هوش مصنوعی گوگل مانند استفاده می کند جریان گفتگو برای تبدیل آسان سؤالات متداول موجود به یک راه حل خودکار پیام های تجاری. در عرض چند دقیقه، می‌توانید یک عامل مجازی واقعی راه‌اندازی کنید که پاسخ‌های مرتبط را به رایج‌ترین سؤالاتی که یک کسب‌وکار از مشتریان دریافت می‌کند، ارائه می‌کند.

مکالمات خودکار مبتنی بر سؤالات متداول

علاوه بر این، می‌توانید از اهداف Dialogflow برای ایجاد و پشتیبانی از سفرهای خودکار پیچیده کاربر، مانند رزرو قرار، خرید، جستجوی سفارش، و گرفتن سرنخ استفاده کنید و در عین حال از ویژگی‌های غنی Business Messages بهره ببرید.

بیایید به یک مثال نگاهی بیندازیم.

ایجاد ربات Business Messages Helper

برای این مثال، من قصد دارم یک ربات کمکی ایجاد کنم که می تواند به سؤالات مربوط به پیام های تجاری پاسخ دهد. می‌خواهم با استفاده از کنسول توسعه‌دهنده ارتباطات تجاری، یک نماینده پیام‌های تجاری جدید ایجاد کنم، از ویژگی بومی Bot-in-a-Box برای خودکار کردن مکالمه‌ای که توسط پرسش‌های متداول و Dialogflow پشتیبانی می‌شود، استفاده کنم، و در نهایت یک هدف سفارشی برای پشتیبانی از یک مورد اضافه کنم. این ورودی ربات

برای شروع، از آنجایی که من قبلاً در Business Messages ثبت نام کرده ام، می روم به کنسول توسعه دهنده ارتباطات تجاری و یک عامل جدید ایجاد کنید.

هنگامی که عامل ایجاد شد، می توانم عامل را برای مشاهده جزئیات بیشتر و دسترسی به گزینه های مختلف پیکربندی انتخاب کنم.

یک گفتگوی عامل ایجاد کنید

نمای کلی یک نماینده پیام های تجاری تازه ایجاد شده

قبل از راه‌اندازی تجربه Bot-in-a-Box خود، می‌خواهم مطمئن شوم که نماینده من برای خوشامدگویی به کاربران جدید به درستی پیکربندی شده است. کلیک می کنم اطلاعات نماینده و از اینجا می توانم یک پیام خوشامدگویی و حداکثر 5 شروع کننده مکالمه تنظیم کنم که به کاربر کمک می کند نحوه تعامل با نماینده خودکار را درک کند.

ویرایشگر اطلاعات نماینده برای یک نماینده Business Messages

اگر URL آزمایشی را برای خودم بفرستم و مکالمه را روی تلفنم باز کنم، می بینم که Helper Bot پیام تبریکی را که من پیکربندی کردم و سه شروع کننده مکالمه دارد. از آنجایی که من Bot-in-a-Box یا webhook را برای پاسخ دادن به پیام های کاربر پیکربندی نکرده ام، اگر پیامی به ربات ارسال کنم، هیچ اتفاقی نمی افتد.

اولین بار با ربات کمکی پیام های کسب و کار

اکنون که تنظیمات اولیه را دارم، روی آن کلیک می کنم ادغام ها مورد منو در کنسول توسعه دهنده و پیکربندی Bot-in-a-Box از طریق Dialogflow.

راه اندازی Bot-in-a-Box

اولین قدم برای راه اندازی Bot-in-a-Box این است که یکپارچه سازی Dialogflow را فعال کنید. در حال حاضر، Bot-in-a-Box فقط از نسخه Dialogflow Essentials (ES) Dialogflow پشتیبانی می کند. با این حال، می‌توانید با تماس مستقیم با CX APIهای پیکربندی‌شده وب‌قلاب Business Messages و برنامه‌ریزی تبدیل به و از Business Messages API با Dialogflow Customer Experience (CX) ادغام شوید.

از قسمت Integrations کنسول کلیک می کنم ادغام را فعال کنید. از من خواسته می شود که یک پروژه Dialogflow جدید ایجاد کنم یا به یک پروژه موجود متصل شوم. من قبلاً یک پروژه Dialogflow ایجاد کرده‌ام، بنابراین انتخاب می‌کنم به یک پروژه موجود وصل شوم و سپس دستورالعمل‌ها را دنبال می‌کنم تا احراز هویت را بین نماینده Business Messages خود و پروژه Dialogflow تنظیم کنم.

پس از تکمیل احراز هویت، یک نمای یکپارچه سازی به روز شده مانند تصویر زیر را می بینم. بعد من می خواهم ایجاد کردن آ دانش محور و یک سند پرسش و پاسخ اضافه کنید. در پشت صحنه، Dialogflow از یادگیری ماشینی برای پردازش سند و تشخیص سؤالات مشابه آنچه در سؤالات متداول وجود دارد استفاده می کند.

فعال کردن ادغام Dialogflow

این سند می‌تواند نشانی اینترنتی باشد که به پرسش‌های متداول موجود برای یک کسب‌وکار اشاره می‌کند یا اگر آن را ندارید، می‌توانید با استفاده از Google Sheets یک پرسش متداول ایجاد کنید، آن را به‌عنوان CSV دانلود کنید و سپس CSV را برای مقداردهی اولیه Bot-in-a آپلود کنید. -جعبه برای اهداف این مثال، من یک پرسش متداول همانطور که در سند زیر نشان داده شده است ایجاد کردم و آن را در Bot-in-a-Box آپلود کردم.

نمونه برگه سؤالات متداول ایجاد شده برای Business Messages

من این برگه را به عنوان یک CSV دانلود کردم و آن را به عنوان مجموعه داده اولیه برای Bot-in-a-Box برای آموزش آپلود کردم.

یک پرسش متداول را به عنوان داده های آموزشی برای Bot-in-a-Box آپلود کنید

اکنون که Bot-in-a-Box را پیکربندی کرده‌ام، به مکالمه‌ای که با Business Messages Helper Bot در تلفنم شروع کرده‌ام برمی‌گردم و سعی می‌کنم سوالی بپرسم. نماینده پیام‌های تجاری می‌تواند فوراً با پاسخ منطبق برگرفته از سند سؤالات متداول که من ایجاد کردم، پاسخ دهد.

اولین بار با ربات کمکی پیام های کسب و کار

با پشتیبانی سوالات متداول Bot-in-a-Box، تنها در عرض چند دقیقه، بدون نوشتن هیچ کدی، توانستم یک عامل دیجیتال پیچیده ایجاد کنم که می تواند به سوالات رایج در مورد پیام های تجاری پاسخ دهد.

اضافه کردن یک هدف سفارشی

به عنوان آخرین مرحله، ما قصد داریم یک هدف سفارشی را به پروژه Dialogflow که راه‌اندازی کرده‌ایم اضافه کنیم که می‌تواند زمانی که شخصی روی پیشنهاد «درباره این ربات» ضربه می‌زند یا سؤال مشابهی را در مکالمه وارد می‌کند، با محتوای غنی پاسخ دهد.

از بخش Integrations Console توسعه دهنده Business Communications، روی آن کلیک می کنم مشاهده نماینده، که من را به Dialogflow ES می برد. روی آن کلیک می کنم مقاصد آیتم منو، یک هدف جدید به نام «درباره این ربات» ایجاد کنید، چند عبارت آموزشی را وارد کنید که بیانگر عباراتی است که باید با این هدف مطابقت داشته باشد، و یک پاسخ متنی.

نمونه ای از ایجاد یک محموله سفارشی برای پاسخگویی با کارت غنی از Business Messages

در مکالمه خود با ربات کمکی، پیامی را وارد می کنم که باید با این هدف مطابقت داشته باشد: “چه کسی این ربات را ساخته است؟”. حتی اگر این عبارت به صراحت بخشی از عبارات آموزشی نبود، نماینده من باید با هدف مطابقت داشته باشد و پاسخی را که من پیکربندی کرده‌ام ارائه دهد.

نمونه پاسخ مبتنی بر متن از یک هدف سفارشی

در این مثال، من با یک پیام متنی ساده پاسخ می‌دهم، اما اگر بخواهم از پشتیبانی پیام‌های غنی Business Messages استفاده کنم و با چیزی مانند کارت غنی پاسخ دهم، چطور؟ من می توانم این کار را با استفاده از گزینه payload سفارشی Dialogflow انجام دهم و از یک Business Messages معتبر استفاده کنم محموله کارت غنی در پاسخ به ایجاد کارت.

نمونه ای از ایجاد یک محموله سفارشی برای پاسخگویی با کارت غنی از Business Messages

پس از ایجاد ساختار JSON برای یک کارت، کلیک می کنم صرفه جویی و دوباره وارد چت روی تلفنم شوم و بپرسم “چه کسی این ربات را ساخته است؟” دوباره و پاسخ به روز شده را ببینید.

نمونه پاسخ کارت غنی از Helper Bot

افکار نهایی

پیام‌های تجاری Google درباره این است که همه کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا از مشتریان خود استقبال کنند و مکالمه‌ای را در مکان و زمانی که به آن نیاز دارند باز کنند، به طور طبیعی مانند زمانی که مشتری وارد فروشگاه می‌شود. Dialogflow ابزار درک زبان طبیعی Google است که ورودی کاربر را پردازش می‌کند، آن را به اهداف شناخته شده ترسیم می‌کند و با پاسخ‌های مناسب پاسخ می‌دهد.

با Bot-in-a-Box، می‌توانید به سرعت قدرت پیام‌های تجاری را که عبارت‌های جستجو را به مکالمه تبدیل می‌کند، و Dialogflow را برای ارائه راه‌حل کلید در دست برای خودکارسازی تعاملات مشتری با یک کسب‌وکار ترکیب کنید.

در این مقاله، من نحوه استفاده از پرسش‌های متداول را برای راه‌اندازی و اجرای سریع پیام‌های تجاری و حتی ایجاد اهداف سفارشی که می‌توانند با پاسخ‌های غنی به پرسش‌های کاربر، بدون نوشتن یک خط کد، پاسخ دهند، نشان دادم. این راه حل بدون کد را می توان به راحتی با استفاده از ویژگی تکمیل Dialogflow گسترش داد تا اطلاعات کسب و کار را از پایگاه داده یا API استخراج کند و به شما امکان می دهد از سفرهای کاربر حتی پیچیده تر پشتیبانی کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پیام‌های تجاری، ما را بررسی کنید وب سایت توسعه دهنده و به ما بپیوندید انجمن. همچنین می‌توانید ربات راهنمای Business Messages را که توسط این فناوری در بخش پشتیبانی از برنامه‌نویس ما موجود است، بررسی کنید اینجا.

من نمی توانم صبر کنم تا ببینم چه چیزی می سازی!




به این مطلب امتیاز دهید