چگونه تقسیم بندی سودمند می تواند کمپین های بازاریابی شما را تقویت کند


به عنوان بازاریاب ، ما دائماً سعی می کنیم به یک سوال اساسی برای هر کمپین پاسخ دهیم: مشتریان ما چه می خواهند؟

البته ، هر مشتری چیزی مشابه را نمی خواهد. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت ها مخاطبان مورد نظر خود را تقسیم می کنند و بخش های مشتری را بر اساس چگونگی به دست آوردن ارزش از محصولات و خدمات آنها اولویت بندی می کنند.

این به عنوان تقسیم بندی سود شناخته می شود ، یک روش بازاریابی که برای تجزیه گروه های هدف شما بر اساس ارزش درک شده از محصول یا خدمات خاص شما استفاده می شود. ما اینجا هستیم تا توضیح دهیم که تقسیم بندی سود چیست ، چگونه از آن در کنار سایر روش های تقسیم بندی بازار استفاده کنیم و نمونه هایی از شرکت های واقعی را که قبلاً این کار را انجام داده اند ارائه دهیم.

چرا تقسیم بندی سود مهم است؟

شرکتها از تقسیم بندی منافع به عنوان راهی برای فهمیدن اینکه کدام یک از مخاطبان هدف خود از استفاده از محصولات یا خدمات شرکتها بیشترین بهره را خواهند برد ، استفاده می کنند. ایده این است که اعضای مخاطب موردنظر را شناسایی کنید که به دلیل نیاز به محصول یا خدمات شما بیشترین احتمال تغییر را دارند.

یکی از محصولات جانبی مثبت تقسیم بندی مزایا این است که می تواند به کاهش رکود مشتریان کمک کند. اگر می دانید که مشتری بالقوه چگونه از محصول یا خدمات شما سود می برد ، می توانید ارزش دقیق مورد نظر خود را ارائه دهید. سپس ، اگر محصول یا خدمات شما به طور مداوم نیازهای خاص گروه های مختلف مشتریان را از طریق استراتژی بازاریابی شما برآورده می کند ، این مشتریان به احتمال زیاد با گذشت زمان خرید خود را از شرکت شما ادامه می دهند.

یکی از محصولات جانبی مثبت تقسیم بندی مزایا این است که می تواند به کاهش رکود مشتریان کمک کند. اگر می دانید که مشتری بالقوه چگونه از محصول یا خدمات شما سود می برد ، می توانید ارزش دقیق مورد نظر خود را ارائه دهید. برای توییت کلیک کنید

همچنین می توانید از تقسیم بندی مزایا برای ایجاد کمپین های جذب قوی تری استفاده کنید که بر اساس مزایایی که از محصول شما دریافت می کنند ، به گروه های خاصی از مشتریان اختصاص داده شود.

توسعه محصول را می توان از طریق تقسیم سود نیز افزایش داد. این را می توان با نگاه کردن به بخشهای دیگر در مخاطبان مورد نظر خود که از خدمات یا محصولات فعلی شما کم هستند ، بررسی کرد و دید آیا فرصتی برای ایجاد راه حلی وجود دارد که می تواند مزایای بیشتری را ارائه دهد.

نحوه استفاده از تقسیم بندی سود با رویکردهای دیگر

برای درک جامع مخاطبان مورد نظر خود ، باید ترکیبی از داده های تقسیم بندی را نیز دنبال کنید. دیگر تقسیم بندی بازار روشها می توانند در کنار تقسیم بندی مزایا کار کنند.

تقسیم بندی رفتاری، مثلا، همه چیز در مورد اقدامات مشتری است – مانند عادات خرید آنها و تعاملات تجاری آنها. شرکت ها می توانند از این داده های تقسیم بندی برای تنظیم تلاش های بازاریابی خود و ایجاد تجربه مشتری سفارشی تر استفاده کنند.

برای نشان دادن نحوه عملکرد این روش با تقسیم بندی سود ، مثال یک خرده فروش در فضای باز را در نظر بگیرید. بگذارید بگوییم که شرکت می داند که بخشی از مشتریان تمایل به خریدهای سطح بالا (رفتار) دارند زیرا آنها برای اسکی هر آخر هفته به تجهیزات گران قیمت نیاز دارند. بر اساس این اطلاعات ، خرده فروش یک کمپین بازاریابی با محصولات اسکی با بلیط بالا که برای این گروه هدف گرفته شده است ، ایجاد می کند ، با تصویری از اسکی بازانی که به دامنه ها برخورد می کنند (سود محصول برای این مشتریان).

منبع: Pinterest

برای درک جامع از مشتریان ، باید عمیق تر از مزایایی که می توانید به آنها ارائه دهید ، نگاه کنید. هر نوع روش تقسیم بندی بینش منحصر به فردی در مورد مشتری شما ارائه می دهد. استفاده از ترکیبی از روش های تقسیم بندی می تواند به شما در ارائه کمپین های مربوطه که با مشتریان مطلوب است ، کمک کند.

با محدود کردن داده های تقسیم بندی ، دانش خود را در مورد مشتری نیز محدود می کنید. به جای جدا کردن هر بخش از داده هایی که از بخش های مختلف خود جمع آوری می کنید ، به ایجاد یک استراتژی تقسیم بندی جامع تر که شامل تمام بخش های شما باشد فکر کنید. به دنبال متغیرها و الگوهای تقسیم بندی باشید و مناطقی را شناسایی کنید که می تواند به شما ترجمه بهتری از آنچه مشتریان شما واقعاً سعی می کنند از طریق داده ها بیان کنند ، ارائه دهد.

نحوه استفاده شرکت های درجه یک از تقسیم بندی سود

برای به دست آوردن الهام از تقسیم بندی منافع خود ، این نمونه های مبارزاتی قدرتمند از شرکت های واقعی را در نظر بگیرید. این مارک ها با موفقیت یک مزیت کلیدی برای بخش خاصی از مشتریان را در تبلیغات خود پیاده کردند و جنبه خاصی از محصول یا خدمات خود را که ممکن است برای مشتریان بالقوه بیشتر مورد توجه قرار گیرد ، مشخص کردند.

تاج

تاج انواع مختلف خمیردندان را بر اساس نتایج ارائه شده به بازار عرضه می کند. به عنوان مثال ، آنها دارای خمیردندان هستند که به طور خاص برای سفید کردن دندان طراحی شده است و دیگری که برای دندانهای حساس طراحی شده است. در مثال زیر ، می توانید ببینید تبلیغات آنها متناسب با مشتریانی است که به دنبال سفید کردن دندان های خود هستند.

منبع: تاج

مشتری احتمالی که به این آگهی نگاه می کند ، نه تنها مزیت (دندان های سفید) نوشته شده را در دید مستقیم می خواند ، بلکه می تواند این ایده را از طریق تصویر موجود نیز مشاهده کند. حتی یک جزئیات کوچک ، مانند درخشش روی متن “دندانهای سفیدتر” ، فکر تمیزی بکر را تداعی می کند که مشتریان بالقوه را به خود جذب می کند.

Crest با خمیردندان حساسیت خود بخش سودمند دیگری را هدف قرار می دهد.

منبع: مراقبت از دندان

این آگهی رویکردی علمی تر با تصاویر لثه ها و دندان ها و نشان “ADA پذیرفته شده است” اعلام می کند. تمرکز بیشتر بر مزایای پزشکی خمیر دندان از لثه های قوی تر نسبت به ظاهر دندان های شما است. یک مشتری بالقوه با دندانهای حساس که به این آگهی نگاه می کند ، نشان ADA را مشاهده می کند و در آرامش است زیرا می داند که تأییدیه رسمی بزرگترین انجمن دندانپزشکی در ایالات متحده در حمایت از این محصول وجود دارد.

طفره رفتن

برای خط کامیون Ram خود ، طفره رفتن افرادی را که در حرفه کار می کنند یا از وسایل نقلیه سنگین استفاده می کنند هدف قرار می دهد. کامیون ها تقریباً در تبلیغات مقاوم ، بادوام و مقاوم به فروش می رسند – همانطور که مثال زیر برجسته است.

منبع: Pinterest

تصویر بالا بر خلاف تبلیغات دوج دیگر است که بر برجسته کردن کیفیت خودرو برای مشتریانی که به دنبال وسیله ای مطمئن و قابل اعتماد برای استفاده روزمره هستند متمرکز شده است. نشان دادن این وسیله نقلیه آبی در کنار نشان JD Power به معنای اعتبار بیشتر دوج به عنوان یک نام تجاری است. دوج با همسویی با شرکتی که در ردیابی نظرات و اطلاعات مشتریان خودرو در ایالات متحده مشهور است ، سعی می کند کیفیت وسایل نقلیه آنها را ثابت کند.

منبع: کتابخانه تبلیغات فیس بوک

Spotify

برای حفظ ارتباط بازاریابی ، Spotify تبلیغات خود را بر اساس نحوه استفاده بیشترین ارزش کاربران از برنامه خود ایجاد کرده است. مثال زیر نشان می دهد که چگونه مشتریانی را که دوست دارند در اتومبیل خود به موسیقی گوش دهند ، هدف قرار داده اند. قرار دادن این آگهی بر روی یک بیلبورد بزرگ به این معنی است که با هزاران راننده ای که از کنار آنها عبور می کنند ، تظاهر می کند.

منبع: اخبار MarComm

در آگهی زیر ، Spotify بخش مزایای دیگری را در زوج ها هدف قرار داده است.

منبع: چگونه به گیک

ابتکار آنها Spotify Premium Duo به طور خاص برای جذب زوج هایی طراحی شده است که در یک خانواده زندگی می کنند و می خواهند از یک حساب Spotify استفاده کنند. آنها هنوز هم می توانند به موسیقی های مختلف گوش دهند و لیست پخش جداگانه ای داشته باشند ، اما هزینه آن بسیار کمتر از دو حساب جداگانه Spotify Premium است.

از بخش بندی سود استفاده کنید تا دریابید مشتری شما چه می خواهد

آماده استفاده از تقسیم بندی مزایا هستید؟ ایجاد پرسوناهای خریدار قوی مکان خوبی برای شروع است. استفاده کنید این الگو به عنوان راهنمای ایجاد نمایه های خود و درک بهتر اینکه چگونه شخصیت های مختلف از برند شما ارزش می گیرند.

همچنین می توانید با استفاده از Alexa در مورد مشتریان بالقوه خود اطلاعات بیشتری در اختیار مخاطبان قرار دهید تجزیه و تحلیل مخاطبان هدف ویژگی.

امروز یک دوره آزمایشی 14 روزه رایگان را امتحان کنید!



به این مطلب امتیاز دهید

توجه و هشدار
طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای هرگونه کپی برداری از تگ سرویس و سایت های آن پیگرد قانونی دارد.
هرگونه کپی برداری از قالب و مطالب شرعا حرام بوده و پیگرد قانونی دارد وقابل پیگیری خواهد بود!
منبع تگ سرویس
رمز فايل : www.tagservice.ir
۳ سال به صورت جرفه ای با وردپرس کار میکنم و به کارهای وب و سئو و همچنین برنامه نویسی علاقه مندم.
وبسایت https://tagservice.ir
نوشته ایجاد شد 1284

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا